Jak założyć konto w banku?

Nie da się ukryć, że obecnie posiadanie rachunku bankowego to coś niezbędnego. To właśnie dzięki niemu pracodawca może nam sprawnie wypłacić wynagrodzenie, my zaś możemy komfortowo opłacać rachunki oraz zarządzać wszelkimi bieżącymi transakcjami. Bardzo często się zdarza, że o założeniu konta w banku myślimy dopiero w chwili podjęcia pierwszej pracy lub tuż po ukończeniu 18. roku życia. Jak zrobić to w sposób prawidłowy i przede wszystkim najwygodniejszy?

Co jest potrzebne do założenia konta w banku?

Otwarcie standardowego rachunku bankowego jest bardzo proste, niezależnie od tego, na usługi jakiej instytucji się zdecydujemy. Oczywiście istnieje kilka rodzajów kont, o których więcej można przeczytać tutaj: https://www.jelonka.com/co-to-jest-rachunek-bankowy-87066. Tutaj poruszymy jednak kwestię klasycznego rachunku rozliczeniowego, na który możemy otrzymywać przelewy od przełożonego, a dodatkowo załatwiać wszelkie potrzebne wydatki.

Niezależnie od sposobu, w jaki dojdzie do podpisania umowy, otwarcie konta w wybranym banku wymaga wypełnienia stosownego wniosku, który z reguły jest dostępny do pobrania na oficjalnej stronie. Warto mieć tutaj pod ręką dowód osobisty, ponieważ jest podstawowym dokumentem tożsamości i jednocześnie weryfikacją przedstawionych przez nas danych. Oprócz podstawowych danych osobowych w ramach wniosku deklarujemy również, jakiego konta potrzebujemy, czy decydujemy się na jakieś usługi dodatkowe (np. rachunek oszczędnościowy), a nierzadko możemy też dokonać wyboru wyglądu karty debetowej. Kompletny wniosek wysyłamy przez internet, uprzednio zaznaczając, gdzie i jaką drogą chcemy podpisać umowę.

Otwarcie konta w banku – podpisanie umowy

Zazwyczaj do podpisania umowy z bankiem może dojść na kilka różnych sposobów: poprzez osobistą wizytę w oddziale, poprzez dostarczenie dokumentów przez kuriera, za pośrednictwem przelewu weryfikacyjnego lub na podstawie rozmowy weryfikacyjnej z konsultantem. Tylko od nas zależy, którą metodę wybierzemy – najważniejsze, by cały proces przebiegł możliwie jak najszybciej i sprawnie, tak byśmy mogli już niebawem w pełni korzystać ze swojego rachunku bankowego.

  • Podpisanie umowy w banku – jeśli w pobliżu miejsca zamieszkania znajduje się oddział banku, w którym chcemy otworzyć konto, będzie to błyskawiczny sposób na otwarcie konta. Po wybraniu tej opcji wystarczy wskazać konkretną placówkę, w której się zjawimy. Po dotarciu należy poinformować pracownika, że chcemy sfinalizować procedurę rozpoczętą przez internet.
  • Podpisanie umowy dostarczonej przez kuriera – również bardzo wygodny sposób, który nie wymaga od nas udawania się gdziekolwiek, choć trzeba wziąć pod uwagę, że na przyjazd kuriera będziemy musieli zaczekać parę dni. Umowę podpisujemy w jego obecności, później zostanie ona przekazana do banku.
  • Podpisanie umowy dzięki przelewowi weryfikacyjnemu – opcja dla tych, którzy posiadają już rachunek w innym banku. Poprzez przelew na symboliczną kwotę, najczęściej 1 zł, potwierdzamy prawdziwość danych podanych we wniosku.
  • Rozmowa z konsultantem – odbywa się poprzez komunikator wideo. Tej metody nie znajdziemy we wszystkich bankach, jednak jest ona coraz częstsza. Pracownik banku w czasie rozmowy zweryfikuje wszystkie dane, co z kolei pozwoli na szybką aktywację konta.